השקעה אטרקטיבית בנכס מניב – יש דבר כזה בכלל?

זה לא סוד שחוקי הדיור בישראל נוטים מאד לטובת הדייר. הנדל"ן למגורים אמנם נתפס כאפיק בטוח להשקעה שמניב תשואה קבועה בכל חודש, אך ההתעסקות האינסופית עם אכיפת חוזים וחיפוש דיירים חדשים לעיתים תכופות הופכת לנטל מכביד. אלה רק חלק מהסיבות שמשקיעים רבים בוחרים לוותר על אפיקי ההשקעה בנדל"ן למגורים, והם מעדיפים להתמקד בענף המסחרי.

האטרקטיביות של נכס מניב נגזרת מכמה פרמטרים, כשהמרכזי הוא כמובן התשואה שהוא צפוי לתת, הנקבעת לפי מחירי השכירות במקום. משקיעים רבים חוששים משוק הקמעונאות שנכון להיום סובל מעודף שטחים פנויים. חנויות רבות משתמשות בפלטפורמות דיגיטליות בלבד ולא נזקקות לחנות פיזית. לכן ההשקעה הכדאית יותר, ולכן גם היקרה יותר, היא בשטחי משרדים ולוגיסטיקה. כך למשל חברת "שלמה ביטוח" רכשה מאיתנו את חדרי הניתוח של בית החולים "אסותא" במרכז כלנית באשדוד, כעסקת תשואה שתניב עבורם אחוז קבוע של רווח עתידי.

בתקופה האחרונה יש פחות הזדמנויות לעסקאות אטרקטיביות בתחום, בעיקר בגלל הרתיעה של משקיעים משוק הנדל"ן למגורים ונכסים קמעונאיים. השוק מוצף במשקיעים פוטנציאלים הממתינים להשקעה כדאית, והעלייה בביקוש הובילה כמובן גם לעליית מחירים. נכון להיום ההיצע בשוק נמוך ונכסים נקנים במחירים גבוהים בעשרות אחוזים משוויים המקורי.